Een inspirerende kerstwens

Een inspirerende kerstwens

Op deze kerstdag wil ik graag de kerstreclame van de Nederlandse supermarktketen Plus onder de aandacht brengen. Een hartverwarmend en inspirerend filmpje dat heel wat gevoelens losmaakte, zo blijkt uit reacties op YouTube.

Het filmpje speelt in op de kerstwens van kinderen om samen met mama en papa Kerstmis te vieren, ook na een scheiding. Er is veel lof voor de reclame die bij heel wat kijkers voor tranen blijkt te zorgen. Maar er is ook kritiek. Het filmpje zou heel confronterend zijn voor kinderen waarvoor een gezamenlijk kerstfeest er niet in zit. “De meest pijnlijke reclame voor kinderen van gescheiden ouders”, luidt het.

De supermarktketen reageert: “We gunnen iedereen een kerst met de mensen die hen lief zijn, daarom hebben we voor deze insteek gekozen. We begrijpen echter heel goed dat onze commercial emoties oproept. Zeker bij kinderen die te maken hebben of hebben gehad met een vechtscheiding. De bedoeling van de commercial is dat hij mensen raakt en hopelijk inspireert om er, ondanks alles, toch een bijzondere kerst van te maken.”

Inderdaad een hartverwarmende én confronterende boodschap. Hopelijk inspireert het gescheiden partners om als ouders op een vreedzamere manier met elkaar om te gaan. In het belang van de kinderen.

Wilt u meer informatie? Maak dan gerust een afspraak of neem contact op via het invulformulier. Ik help u graag verder.


Kinderen - Samen bemiddelenwww.samenbemiddelen.be